zondag 7 december 2008

UITWERKING: Hulp aan een ict-coördinator (2)

Op maandag 24 november heb ik in de voormiddag een tweede halve dag hulp geboden aan de ict-coördinator van het Sint-Lodewijkscollege. Het betrof hier wederom om mijnheer Danneel.

-->
Aangezien mijnheer Danneel het eerste uurtje zelf les moest geven lag er een briefje klaar voor mij waar in het kort mijn taak op stond die ik dat uur moest vervullen. Ik kreeg de taak om een nieuwe switch te hangen in de verdeelkast. Bij mijn vorige hulpdag heb ik de opdracht gekregen om een oude versleten switch uit de kast te halen en nu er een nieuwe is toegekomen lijkt het me dan logisch dat ik deze op de juiste plaats mocht installeren. Ik begon aan mijn opdracht door de nieuwe switch uit de doos te halen en eens even de, vrij beknopte, handleiding te bekijken. Een voorbereidend werk bestond erin om de plaatjes die zorgen voor het vasthechten in de kast vast te vijzen langs beide kanten van de switch, waarna ik aan de slag kon. Na even gezocht te hebben naar de ladder die blijkbaar verdwenen was kon ik eindelijk aan de slag. Het huzarestukje van vorige week werd nog eens herhaald en wederom moest ik al mijn acrobatische kunsten boven halen om de switch stevig op de juiste plaats te krijgen. Dit duurde in totaal ruim een lesuur waarna mijnheer Danneel met goedkeurend oog mij de laatste schroef zag vastvijzen.
Hierna gingen we beiden aan de slag in het lokaar A114 waar de computerklas opnieuw moest geinstalleerd worden.

-->
Eens in lokaal A114 begonnen we met de klas te schikken op een manier dat dit ons optimaal leek. We besloten de klas als volgt in te delen: een werkplek in het midden en rondom deze werkplek langs de 4 zijden van de klas een 14tal computers.
Hierna begonnen we met het updaten van de computers. Een aantal programma's dienden upgedate te worden waaronder: ccleaner, firefox, ... Alsook de gewone updates van Windows.
Nadat we dit op een tiental computers hadden gedaan begonnen we aan de overige 4. Dit waren nieuwere toestellen waarop Window XP geinstalleerd moest worden. Hier zijn we slechts 1 pc ver geraakt. Hierna trokken we nog een foto van de klasopstelling zoal we deze gezet hebben. Deze dient opgehangen te worden naast de klasdeur zodat leerkrachten steeds de klasopstelling kunnen respecteren.
Hiena ging de bel en zaten mijn 2 leerrijke halve dagen erop.

Geen opmerkingen: