vrijdag 6 februari 2009

ANDERE: USB als Cache

Aangezien ik deze Blog naar mijn mening onvoldoende gebruik, ik toch vrij veel surf, en zodoende heel wat interessante zaken tegenkom deze nieuwe rubriek op mijn blog voor uitdieping Informatica.

Een eerste element dat ik hier post wat naar mijn mening interessant lijkt is het volgende:
USB stick als RAM gebruiken. De reden van deze post is omdat ik mij een nieuwe USB stick gekocht heb.


Windows Vista is een behoorlijke geheugenslokop. Met ReadyBoost, een nieuwe functie, kan je een externe usb-stick inschakelen als extern RAM-geheugen, om zo je pc iets performanter te maken. Maar dan moet die usb-stick wel aan bepaalde voorwaarden voldoen. Het werkt alleen als je usb 2.0 hebt en als je usb-geheugen snel genoeg werkt.

Plug je stick in de usb-poort van je Vista-pc. Verschijnt het venstertje 'Automatisch afspelen' en zie je de optie MIJN COMPUTER VERSNELLEN dan zit je goed en voldoet je usb-stick aan de vereisten. Klik erop en je komt in het menu van ReadyBoost terecht.
Vink DIT APPARAAT GEBRUIKEN AAN en bepaal de ruimte die voor ReadyBoost moet gebruikt worden. Zie dat je nog genoeg ruimte overhoudt voor de mogelijke bestanden die op je stick staan. Klik nu op OK en je prestaties krijgen meteen een duwtje in de rug.

Geen opmerkingen: