vrijdag 6 maart 2009

UITWERKING: Nieuwe technologie bestuderen (3)

Hallo beste Blog-lezers.

Door de drukke stageperiode die nu op zijn einde loopt kan ik bij deze het vervolg posten van mijn studie over portable software.


1. Hoe ben ik tewerk gegaan

Om dat het teveel werk zou zijn om alle screenshots up te loaden heb ik dit in een Word document gegoten.

2. Het uiteindelijke resultaat

In het rar bestand waarin mijn werkwijze staat vind je eveneens het uiteindelijke resultaat van de portable Paint.net die ik gemaakt heb

3. Een laatste oordeel

Portable software is een handig iets dat zeker zijn meerwaarde zal bewijzen in de toekomst. Het zou perfect gebruikt worden in een schoolse omgeving om bijvoorbeeld programma's die zelden gebruikt worden in de klas toch beschikbaar te stellen. Zo heb ik zelf een portable Firefox meegebracht op mijn stageschool om dit aan de leerlingen ook eens te tonen. Op deze manier was ik niet verplicht om firefox te installeren. Portable software kan dus zeker een meerwaarde bieden in een schoolse omgeving.

Een nadeel echter is dat het zeer omslachtig is om te maken. Je hebt reeds redelijk wat informaticakennis nodig om het te maken en dan nog kan er van alles misgaan bij het maken ervan. Gelukkig kan je reeds veel portable software terugvinden op het internet. (Zie vorige post)

Geen opmerkingen: